Spojení lokálnosti, tradice a kvality. KLIMCHI ve spolupráci s Johann Malle vytvořili v pražském DOCKu oázu českého designu
Přepychový zážitek z poctivého českého řemesla. Jedinečné spojení designového skla KLIMCHI a luxusní značky Johann Malle je oslavou každodenních rituálů a společně strávených chvil s našimi nejbližšími. Oázu českého designu značky společně vytvořili v pražském DOCKu, v showroomu Johann Malle, kde si ji můžete volně prohlédnout. Synergii této spolupráce zachytila v sérii fotografií Anna Pleslová.
„V rámci kolaborací se vždy soustředíme na značky se stejnou filozofií a hodnotami. Máme tak za sebou úspěšné fotoprojekty a eventy s cukrářem Romanem Janečkem, floristickým studiem Provoní nebo například TONem. Cestu ke spolupráci s Johann Malle jsme si našli přes Designblok, kde jsem obdivoval novou postel Libru. Při společné schůzce s Karolínou Smítal z Johann Malle jsme se ihned naladili na stejnou notu. Potěšilo mě, že si můžeme předat vzájemné zkušenosti a podpořit se. Sílu takových projektů vidím zejména ve společné diskusi a touze tvořit něco krásného společně, a navíc s přidanou hodnotou. Například takovou, že zákazníky vyhledávající kvalitu upozorníme na další české lokální značky, které uvažují stejně jako my. Šíříme tak povědomí o kvalitě a zároveň zachováváme tradici. Tak šup do „kvalitního peří“ s českou skleničkou v ruce,” vysvětluje původ spolupráce designér František Jungvirt.
Značku KLIMCHI založil Lukáš Klimčák v roce 2019 v rodinné sklárně v Křišťálovém údolí, v regionu proslulém ruční výrobou skla. Moderní vedení Lukáše Klimčáka a výtvarné vize kreativního ředitele Františka Jungvirta staví na tradici klasického českého sklářského řemesla, které propojuje s moderními technologiemi a tvaroslovím. Zároveň se snaží posouvat technické a vizuální hranice sklářského oboru. Dnes má značka zvučné jméno zejména ve Velké Británii, ale i západní Evropě, v USA či Kanadě.
„Spojuje nás nejen každodennost,” popisuje důvody spolupráce Karolína Smítal z Johann Malle. „KLIMCHI i Johann Malle vyzdvihují předměty denní potřeby na úplně jinou úroveň. Nejen řemeslným zpracováním, ale i poselstvím, které s sebou naše výrobky nesou. Díky spolupráci a doslova nakažlivému nadšení lidí z KLIMCHI jsem si připomněla, že kráčíme správným směrem.”
Tradice značky Johann Malle sahá až k počátkům minulého století, kdy rodina sedláře Jana Máhrly začala v Podkrkonoší s výrobou pevných a kvalitních matrací pod značkou Johann Malle. Jejich výrobky si díky preciznímu a kvalitnímu zpracování brzy získaly věhlasné postavení a malá firma se změnila v luxusní společnost, která si i po sto letech nadále zachovává tradiční řemeslné postupy, dědící se z generace na generaci, zaručující nejvyšší kvalitu každého výrobku. Vedle důrazu na lokálnost a tradici značka dbá i na podporu českého designu, a tak v roce 2022 na trh přichází nová postel Libra, kterou navrhl designér Jan Plecháč.
Výsledek propojení značek v jejich nejnovější spolupráci je k vidění v privátním bytovém showroomu Johann Malle v Libeňském DOCKu, kde je možné na vlastní kůži vyzkoušet nejen komfort luxusních postelí na míru z dílny Johann Malle, ale také stolování s prémiovým sklem od KLIMCHI. Synergii ručně vyráběných uměleckých děl zachytila v sérii fotografií Anna Pleslová. Umělecká zátiší květinami doplnilo pražské floristické studio Provoní.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Ani Vídeň, ani Krakov - Vydejte se za pohádkovým adventem na jih Španělska
- Jak vybrat vánoční dárky pro obchodní partnery: Co je daňově uznatelné v roce 2024?
- Jídelníček při nemoci. Pomáhá čaj s medem a citronem? A ovocné šťávy? (Jezte, ať vám to sluší) (audio)
- Lidé letos na podzim vysázeli v lokalitě V Pytli tisíce stromků
- Jaká je budoucnost videokonferencí? Trendy v roce 2025
- I drobné signály mohou mít vážný význam. Střevní mikrobiom s námi neustále komunikuje, stačí mu jen porozumět