Češi letos utratí za dárky téměř 8 tisíc. Dvě ze tří rodin píší Ježíškovi, pětina lidí pošle odkaz na konkrétní produkt - vyplývá z průzkumu

vánoce ilustrační

Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Ježíškovi pak píší dvě třetiny českých domácností s malými dětmi.

Nejvíc potrápí výběr dárku pro rodiče

Průzkum společnosti Perfect Crowd [1] , který si nechalo zpracovat tržiště allegro.cz, dokazuje, jak důležité je pro Čechy vánoční obdarovávání. Většina z nich kupuje alespoň jeden dárek (94 %) a tři čtvrtiny kupují dárků několik (76 %). Nejčastěji obdarovávají své nejbližší: partnery, rodiče a děti. Pokud jde o dárky pro děti, pomáhají plnit vánoční sny dopisy Ježíškovi – píše mu až 66 % rodin s dětmi ve věku 4 až 10 let.

Nejnáročnější disciplínou je pak výběr dárku pro rodiče, se kterým bojuje většina Čechů. Třetina dětí přitom začíná nakupovat vánoční dárky pro ostatní členy rodiny od svých deseti let. Na pomoc Ježíška řada lidí nespoléhá a říká si o vánoční dárky přímo (60 %). Pětina respondentů je velmi praktická a svým blízkým posílá odkazy na konkrétní výrobky, aby předešla špatně vybraným dárkům. Z průzkumu vyplývá, že Češi raději obětují okamžik překvapení, aby dostali dárek, který si skutečně přáli. A statistiky ukazují, že tento přístup funguje, protože téměř tři čtvrtiny z nich nikdy nevrátily vánoční dárek.

Za dárky Češi utratí průměrně 7 664 korun , nejčastěji kupují kosmetiku

Nejoblíbenější volbou letošních Vánoc bude jednoznačně kosmetika. Tuto kategorii plánuje jako dárek zvolit přibližně polovina české populace. V těsném závěsu následuje oblečení a hračky, o kterých jako o dárku uvažuje 37 %, resp. 36 % lidí.

V průměru se lidé v Česku chystají za dárky k letošním Vánocům utratit 7 664 , přičemž zajímavé je, že rozpočet na dárky se obvykle liší podle konkrétní kategorie. Lidé, kteří plánují nákup výrobků do domácnosti, elektroniky nebo šperků, mají vyčleněný štědřejší rozpočet. Platforma allegro.cz, která na český trh vstoupila v květnu, si proto na letošní Vánoce připravila výhodné ceny napříč kategoriemi, aby zákazníci mohli nakoupit vše na jednom místě a zároveň příliš nezatížit rodinný rozpočet.

Adventní kalendář i Záruka nejnižší ceny

Allegro si letos pro zákazníky připravilo vlastní adventní kalendář. Každý den v něm naleznou speciální akce a slevy, díky kterým bude čekání na Vánoce příjemnější. Kalendář mají nakupující k dispozici přímo na dedikované webové stránce.

Vánoční nákupy zákazníkům ulehčí také označení „Záruka nejlepší ceny“, které garantuje, že cena výrobku je mezi vybranými českými e-shopy nejvýhodnější. Speciální odznak naleznou zákazníci u desítek tisíc nabídek a nemusí tak sami porovnávat ceny napříč e-shopy. Služba Allegro Smart! zase zajistí neomezené vrácení a doručení zboží zdarma [2] , které platí při nákupu u jednoho obchodníka, a to od 299 u doručení do balíkových schránek a výdejních míst nebo 499 u doručení kurýrem.



[1] Průzkum Perfect Crowd "Nákupní chování Čechů".

[2] Platí zde minimální hodnota objednávky: předplatné programu Allegro Smart! činí 59 měsíčně nebo 299 ročně.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy