Ceny chat a chalup před rekonstrukcí klesají, ty po rekonstrukci drží cenu
S létem
a výjezdem Čechů do zahraničí klesá cena chat a chalup. Krátkodobí
pronajímatelé rekreačních objektů v ČR ale nejsou ze situace vůbec nadšeni.
Zatímco před rokem měli léto téměř plné, tento rok jsou na 50% obsazenosti.
V této souvislosti dochází k poklesu zájmu o rekreační objekty, a to i
ve velmi žádaných lokalitách. Otevírá se zde okno k pořízení takové
nemovitosti za velmi příznivých cenových podmínek.
Situace není ale stejná všude a velmi záleží též na stavu
objektu, zdali je před nebo po rekonstrukci. Cenové nůžky se právě
v těchto případech velmi rychle rozvírají.
Z analýzy realitního serveru Videobydleni.cz vyplývá,
že rekreační objekty po rekonstrukci v žádaných lokalitách rostou
meziročně na ceně v řádu jednotek % meziročně. Naopak objekty před
rekonstrukcí klesají na ceně i v řádu nižších desítek % ročně a to i
v žádaných lokalitách.
„Naše analýza také ukazuje, že investoři přestávají jevit
zájem o investice do objektů před rekonstrukcí, a to především z důvodu
nižšího zájmu klientů o ubytování. Tento trend je zřejmý též
v nejvyhledávanějších lokalitách Krkonoš, Šumavy a Českého ráje,“ uvádí
Jakub Veverka, ředitel realitního portálu Videobydleni.cz
Ceny za m2 užitné plochy domu před rekonstrukcí
se pohybují v rozmezí 5 000 Kč až 30 000Kč v závislosti na
velikosti pozemku. Jedná se většinou o zajímavé investiční příležitosti
ve vyhledávaných lokalitách. Ceny těchto objektů nyní setrvale klesají
v řádu jednotek procent meziročně.
„Cenové rozmezí objektů po rekonstrukci ve vyhledávaných
lokalitách se pohybují od 25 000Kč do 100 000Kč. Ve vyšších
cenových relacích zahrnuje objekt připravenost přímo pro další pronajímání.
Často tyto chaty a chalupy disponují vířivkami, saunami a bazény,“ říká
Jakub Veverka a dodává, že majitelům chat a chalup se tedy vyplatí téměř vždy
investovat do rekonstrukce svých objektů.
Z analýzy portálu Videobydleni.cz vyplývá, že udržované
objekty po rekonstrukci si cenu minimálně drží, nebo lehce rostou na ceně.
Velkou výhodou při prodeji za co nejvyšší cenu jsou stálí klienti, kteří se
prodávají přímo s objektem.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- PSN dokončila projekt Ahoj Vanguard v pražských Modřanech, který je téměř vyprodaný
- Nejistota kolem digitalizace stavebního řízení trvá. Projekty se prodlužují, prodražují a stavebníci i úřady tápou
- Co přinese nový obchodní týden? Americké volby se blíží…
- Lokalita a infrastruktura: Jaké jsou významné faktory při výběru bydlení
- Nemovitost jako jistá investice. Češi své peníze ukládají do bytů, sázejí na novostavby a zahraniční destinace
- Nemovitosti do portfolia patří. Zajímavější než byty a domy jsou již ale v Česku komerční reality