Digitalizace stavebního řízení v číslech. Stav na konci září

mmr.cz, 25.9.2024

Ministerstvo pro místní rozvoj zveřejnilo statistiky nových informačních systémů stavebního řízení od jejich spuštění prvního července. Materiál obsahuje také plány dalšího rozvoje, přehled financování nebo uplynulých školení uživatelů. V posledních týdnech jeho jednotlivé aktualizace sloužily k pravidelnému informování členů vlády o stavu digitalizace stavebního řízení.

Od prvního července setrvale roste počet podaných žádostí i těch, se kterými úřady začaly pracovat. Rostou absolutní počty i podíl dokončených řízení. Úřady dokončily 22 % všech dosud započatých řízení (23 090) a tempo vyřizování se dále zvyšuje. Ze všech řízení v systému jich je 62 % mladších než jeden měsíc.

Podíl dokončených řízení roste rychleji než podíl běžících.


Celkem bylo dosud v informačních systémech dokončeno 1173 řízení. Z nich 85 % (994) skončilo schválením. Počty vyřízených řízení i počty schválení v čase rostou – podíl zamítnutých postupně klesá. Statistiky logicky nezohledňují velký počet žádostí, které stavebníci podali ještě podle starého stavebního zákona do 30. června 2024 a úřady je postupně odbavují. U mnoha úřadů se jednalo o násobky měsíčního průměru počtu žádostí. Zohlednit je při čtení statistik také potřeba přechod řady staveb v novém stavebním zákoně do takzvaného volného režimu, kdy nevyžadují stavební povolení.

Většina vyřízených řízení končí schválením.




Vývoj Informačního systému stavebního řízení se v červenci a srpnu zaměřil hlavně na automatizaci a hromadné úkony jako například ověřování nebo načítání z Listů vlastnictví. Plán rozvoje počítá v následujících měsících s dalšími úpravami a novými funkcemi. Jejich výčet a další podrobné statistiky obsahuje kompletní materiál, který je k dispozici zde.

Ministerstvo zveřejnilo také statistiky odbavování dotazů úřadů ohledně práce v nových informačních systémech. Rychlost odezvy callcentra se během letních měsíců podařilo razantně zlepšit zapojením většího množství pracovníků a zvýšením jejich specializace. V období od 6. 9. do 24. 9. callcentrum v průměru denně přijalo 72 dotazů a řešitelé odbavili 63 tiketů. Další statistiky jsou k dispozici v publikované prezentaci.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality