Po vánočním odpočinku zpět do tempa: Jak si usnadnit návrat do pracovní rutiny

Redakce, 15.1.2025
židle ilustrační

Po období vánočních svátků, plného odpočinku a rodinné pohody, může být návrat do pracovního tempa náročný. Mnozí se po několika dnech volna cítí ztraceni v hektickém pracovním rytmu a mohou mít problém se soustředit na úkoly. Pokud se vám nechce do každodenního shonu, nezoufejte – není to nic neobvyklého. S několika jednoduchými kroky však můžete přechod zpět do rutiny zvládnout hladce. Přečtěte si 5 praktických tipů od české nábytkářské firmy RIM CZ , jak se vyhnout stresu a začít nový rok pracovně v pohodě a s chutí.

Rutina bez stereotypů

I když může slovo "rutina" evokovat pocity stereotypu a nudnosti, není třeba se ho bát. Namísto toho, abyste se opírali o monotónní stereotyp, můžete si vytvořit několik různých denních rutin pro pracovní týden. Abychom vám usnadnili udržení této nové rutiny, doporučujeme vést si kalendář anebo denní plánovač, kde pečlivě zaznamenáte jednotlivé aktivity a jejich časy. Zavedení této struktury do vašeho života vám může pomoci překonat počáteční výzvy po návratu z vánočních prázdnin a podpořit vás v dosažení vašich pracovních a osobních cílů.

Nezapomínejte na pohyb

Dlouhé hodiny strávené v sedě za počítačem na nevhodném pracovním místě mohou negativně ovlivnit vaše tělo i celkovou pohodu. Pravidelné krátké přestávky jsou klíčem k udržení flexibility a prevenci bolestí zad a šíje.

„Sebelepší židle však nenahradí pravidelný pohyb a protahování. Pokud trávíte osmihodinovou směnu pouze v sedě za počítačem, navíc na nevhodné židli, není divu, že vaše tělo bude ztuhlé a časem přijde i bolest. Sezení doporučuji prokládat pravidelnými pauzami. Během této pauzy se můžete projít a protáhnout,“ komentuje Michal Hotmar z RIM CZ.

kancelářská židle ilustrační 

Poskytněte svému tělu a mysli zasloužených 5 minut oddechu každou hodinu, během nichž se můžete protáhnout, udělat několik kroků a znovu načerpat energii. Uvažujte o tom jako o investici do dlouhodobého pohodlí a výkonnosti. „V RIM CZ teď uvažujeme i o technologii Smart Sitting, která by hlídala čas, který jste proseděli a upozornila vás na nutnost změnit polohu, projít se nebo udělat pár cviků,“ doplňuje Michal Hotmar.

Zapojte se do pracovního dění

Kontrola pracovních e-mailů, aktualizace firemních zpráv a konzultace s kolegy jsou účinnými způsoby, jak se znovu zapojit do pracovního prostředí. Získání aktuálního přehledu o dění v práci a komunikace s týmem vám umožní rychle se vrátit do tempa a předejít ztrátě důležitých informací. Vytvoření aktuálního obrazu o pracovních záležitostech vám nejen pomůže překonat případné nostalgické pocity z dovolené, ale také vás efektivněji připraví na návrat do pracovního režimu.

Práce nedefinuje vaši hodnotu

Vyhnout se tlaku na sebe sama je klíčový prvek pro usnadnění návratu do pracovního tempa po vánočních prázdninách. Často si sami na sebe klademe nezdravý tlak v oblasti pracovního výkonu, což v konečném důsledku přináší zbytečný stres a úzkost. Je důležité si uvědomit, že většina lidí prochází podobným procesem.

Není třeba se srovnávat s ideály nebo očekáváními, ale spíše přijmout to, že přizpůsobení se pracovnímu tempu a návratu do reálného pracovního života vyžaduje čas. Rozvržení pracovní doby po dovolené může pomoci zmírnit poprázdninové blues. Každý den si naplánujte přiměřené množství práce a přizpůsobte své očekávání ohledně toho, čeho můžete dosáhnout. Stanovte si realistické a dosažitelné pracovní cíle, jež vás udrží při zemi a nadchnout pro práci.

Jak vybrat správné vybavení?

Prostor, ve kterém trávíme většinu pracovního dne, má značný vliv na naši produktivitu a celkovou pohodu. Vytvoření pohodlného pracovního prostoru, který odpovídá individuálním potřebám a preferencím je klíčové pro úspěšný a harmonický návrat do pracovní rutiny.

 

Začněte tím, že si pečlivě zvolíte pracovní stůl a židli, které budou odpovídat vašim individuálním potřebám. Správná ergonomie napomáhá prevenci bolestí zad a šíje, což je důležité pro dlouhodobé pohodlí při práci. „V kanceláři, a to i v té domácí, by mělo ergonomii podléhat veškeré vybavení. Bolesti zad se začínají řadit k nejrozšířenějším civilizačním chorobám. Díky kvalitní ergonomické židli jim můžete úspěšně předcházet. Při výběru se ptejte po židlích, které nabízí dynamické sezení se synchronní mechanikou a bočním nastavením přítlaku zádové opěry. U drtivé většiny židlí se setkáte s rozpětím 50–125 kg tělesné hmotnosti. Ovšem není výjimkou také 150 kg sezení,“ radí Michal Hotmar.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky