Jak postupovat, když nechtěně nakoupíte od podomního prodejce
Příběhy lidí, kteří nakoupili od podomních prodejců předražené
předměty, či s nimi uzavřeli nevýhodné služby, slyšíme v médiích dnes a
denně. Přiznejme si, že i každý z nás někdy naletěl podomnímu nebo jinému
prodejci a uvěřil jeho planým slibům o perfektním výrobku či skvělé službě. Ať
už se jedná o koupi předražených dek, nekvalitních parfémů, či změnu dodavatele
energií, je vždy vhodné vědět, jak postupovat, pokud o výrobek či službu
vlastně nestojíte.
DEJTE SI POZOR
Jestliže vás
navštíví podomní prodejci, nejlépe uděláte, pokud s nimi vůbec nebudete
komunikovat a nevpustíte je do svého domu. Mnoho
měst podomní prodej zakázalo. Navíc nezapomínejte, že i když podomní
prodejci působí velmi sympaticky a důvěryhodně, pořád jsou to cizí lidé a mohou
vám ublížit či v nestřežené chvíli ukrást z bytu cennosti. Pokud
přesto vpustíte podomní prodejce do svého domu či bytu, nenechávejte je nikdy v místnosti o samotě.
NEPODEPISUJTE A NEKUPUJTE VE SPĚCHU
Prodejci se Vám
za každou cenu budou snažit prodat jejich výrobek či službu. „V současné době se setkáváme především
s nabídkami na změnu dodavatele energií. Prodejci se snaží spotřebitele
přesvědčit, že právě jejich nabídka je ta nejvýhodnější, nejlepší, že spotřebitel
změnou dodavatele ušetří,“ komentuje situaci právník z Vaše nároky.cz,
která poškozeným klientům pomáhá.
Prodejci často
spěchají a nutí spotřebitele podepsat smlouvu ve spěchu. Nenechte se dotlačit
do podepsání smlouvy, kterou byste za běžných okolností nikdy neuzavřeli. Vždy si pečlivě přečtěte, k čemu se ve
smlouvě zavazujete. Klidně se poraďte se svými známými, kteří se mohou
podělit o své zkušenosti.
MÁTE PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY
Pokud si po
podpisu rozmyslíte, že službu nebo produkt nechcete, odstupte od smlouvy. Součástí
každé takovéto smlouvy by mělo být i poučení o možnosti od smlouvy odstoupit a to ve 14 denní lhůtě od jejího uzavření či
dodání zboží.
Odstoupení od smlouvy musí být
písemné. Uveďte v něm
od jaké smlouvy odstupujete, Vaše jméno, příjmení, bydliště, datum narození,
údaje o prodejci, nezapomeňte na datum a vlastnoruční podpis. „Pokud odstupujete od smlouvy o dodávce
energií, je dobré v odstoupení také uvést, že odvoláváte plnou moc, kterou
jste novému dodavateli udělili, pro vypovězení smlouvy s dodavatelem
současným,“ doporučuje právník ze společnosti Vaše nároky.cz
Odstoupení od
smlouvy zašlete co nejdříve, nejpozději však poslední den 14-ti denní lhůty. Nezapomeňte odstoupení vždy zasílat
doporučeným dopisem a v ideálním případě také s dodejkou. Dodejku
si poté současně s kopií odstoupení uschovejte jako případný důkaz, že
jste od smlouvy odstoupili řádně a včas.
Při odstoupení od kupní smlouvy je
také nutné ve 14-ti denní lhůtě od odstoupení zboží vrátit prodejci. Prodejce má současně povinnost Vám
vrátit peníze. Pokud jste odstoupili od smlouvy o dodávce energií, kontaktujte
svého původního dodavatele a ověřte, zda Vám i nadále bude energie poskytovat.
Může se totiž stát, že nový dodavatel s tím původním již smlouvu Vaším
jménem vypověděl.
BEZ POUČENÍ MÁTE ROK NA ODSTOUPENÍ
Spotřebitel
má právo odstoupit od smlouvy, kterou uzavřel s podnikatelem mimo prostory
obvyklé k podnikání (tedy i během podomního prodeje), a to ve lhůtě 14
dnů. Lhůta pro odstoupení začíná obecně běžet ode dne uzavření smlouvy. Pokud
jde však o smlouvu kupní, tak ode dne převzetí zboží. V případě, že není spotřebitel o svém právu na odstoupení od
smlouvy poučen, lhůta se prodlužuje na 1 rok a 14 dnů. Jestliže byl
spotřebitel o odstoupení poučen až dodatečně, běží 14-ti denní lhůta pro
odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Nejlepší prevencí Alzheimera je zdravý spánek. Během snění se navíc probouzí imunita i kreativita (Zdravíčko) (audio)
- Nastal čas na podzimní restart - pozornost věnujte hlavně posilování imunity
- Jak překonat podzimní únavu. Zdravé návyky pro lepší náladu
- Podzim ve znamení teplých barev: Jak si zútulnit svůj domov na dlouhé podzimní večery?
- Konstrukce z cihel: Skrytá síla novodobých roubenek
- Trojsklo, nebo dvojsklo? Výběr zasklení ovlivňuje náklady na vytápění i ochranu proti hluku