Cestující museli cestovní kanceláři zaplatit 140 € za to, že je přestěhovala do přijatelného hotelu
Klienti cestovní kanceláře byli ubytování v tureckém hotelu, který však neodpovídal jimi vybranému a zaplacenému standardu. Když po dvou dnech konečně donutili delegáta, aby je přestěhoval do jiného vyhovujícího hotelu, museli za přesun zaplatit 140 €, tedy přes 3500 Kč. Peníze nakonec díky právníkovi získali zpět, cestovní kancelář jim navíc zaplatila téměř 7000 Kč za dva zkažené dny dovolené.
Pokoj neodpovídal 4*
Pan
Jaroslav si od cestovní kanceláře zakoupil týdenní zájezd do Turecka
za celkovou cenu necelých 50 000 Kč pro dvě osoby. Klient si vybíral svoji
cílovou destinaci v katalogu cestovní kanceláře, kde ho zaujal hotel
Suntopia Pegasos Club. Tento hotel měl dle cestovní kanceláře nabízet služby a
vybavení odpovídající čtyřhvězdičkovému hotelu. Bohužel realita byla ke
zklamání pana Jaroslava jiná.
Hotelový
pokoj, do kterého byli cestující hned po příletu ubytováni, čtyřhvězdičkovému
standardu neodpovídal. Pokoj byl ve velice špatném zanedbaném stavu a vykazoval
řadu vad: nebyl řádně uklizený, linul se z něj zápach, vybavení bylo
zastaralé a poničené, v koupelně byla plíseň a rez. Pan Jaroslav si vše
pečlivě zdokumentoval videonahrávkou, která mu později byla velmi nápomocná k
reklamaci dovolené.
Po prvotním šoku z hotelového pokoje se pan Jaroslav na delegátovi zájezdu dožadoval výměny pokoje. Vyměněný pokoj však také neodpovídal očekávanému standardu. Po další komunikaci s delegátem byl pan Jaroslav přestěhován do sousedního hotelu Top****, který se zdál býti ideálním. Odpovídal standardu čtyřhvězdičkového hotelu, a především na něj měl pan Jaroslav dle uzavřené smlouvy s cestovní kanceláří nárok. Za tuto změnu ubytování však delegát požadoval částku ve výši 140 €, kterou pan Jaroslav musel uhradit. Vysněná a bezproblémová dovolená cestujícím tak začala s téměř dvoudenním zpožděním.
Zájezd reklamoval neúspěšně
Pan Jaroslav ihned po skončení zájezdu uplatnil své právo z vadného plnění, tedy zájezd reklamoval. Požadoval nahrazení nemajetkové újmy v penězích za dva dny zkažené dovolené, uhrazení poplatku za přestěhování (140 €) a náklady za osušky (26 €), neboť ty nebyly v novém hotelu k dispozici. Reklamaci nebylo cestovní kanceláří vyhověno, a tak se pan Jaroslav proti rozhodnutí dvakrát odvolal. Reklamace však byla cestovní kanceláří nadále vyhodnocena jako neoprávněná, avšak jako výraz dobré vůle nabídla panu Jaroslavovi slevový poukaz ve výši 2 000 Kč na další zájezd. Vzhledem k tomuto gestu cestovní kanceláře se pan Jaroslav rozhodl rovněž učinit ústupek a požadoval pouze úhradu poplatku za přestěhování, tedy 140 €.
Pomohl až právník
Když cestovní kancelář na odvolání klienta nereagovala jinak
než slevovým poukazem, rozhodl se pan Jaroslav zkontaktovat společnost Vaše
nároky.cz. Spolupracující právník se Vaše nároky.cz celý případ posoudil a reklamaci
uznal za oprávněnou, neboť klient uplatnil reklamaci ihned po absolvování
zájezdu, a dodržel tak správný postup. Cestovní kancelář by tedy měla nahradit
uhrazený poplatek za přestěhování do jiného hotelu. Dle ustanovení § 2537
občanského zákoníku: „Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka
ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával,
zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady.“
„Z uvedeného ustanovení vyplývá, že má pořadatel zajistit nápravu, pokud zájezd nemá vlastnosti, které měl mít. Pokoj neodpovídal čtyřhvězdičkovému standardu, a pořadatel tak měl zajistit nápravu. Pořadatel nápravu zajistil prostřednictví delegáta zájezdu, avšak vyměněný pokoj ve stejném hotelovém komplexu byl téměř stejný jako pokoj první. Na žádost klienta o přestěhování do hlavní budovy mu delegát odpověděl, že to bohužel není možné, neboť tam nejsou pokoje pro dvě osoby. Nezbývalo nic jiného než přestěhovat klienta do jiného hotelu, jak také bylo učiněno. Pořadatel zájezdu by měl poplatek za přestěhování do jiného hotelu uhradit, neboť zde nebyla jiná možnost, kde klienta ubytovat, když veškeré pokoje v původním hotelovém komplexu neodpovídaly standardu, který měl zájezd dle uzavřené smlouvy mít,“ komentuje právník z Vaše nároky.cz.
Cestovka musela zaplatit
Celý případ byl řešen soudní cestou, neboť z předžalobní
výzvy, kterou bylo nárokováno uhrazení částky 9 993 Kč z titulu vady
zájezdu a částku 140 € vynaloženou na změnu hotelu, nebylo plněno. Dále byla
skrze spolupracujícího advokáta podána žaloba, jež nárokovala zaplacení částky
1 500 Kč za oba žalobce, a to z titulu náhrady nemajetkové újmy za
narušení dovolené, dále bylo požadováno zaplacení částky 6 993 Kč
z titulu nároku na slevu z ceny zájezdu za vadné plnění ze strany
žalované cestovní kanceláře. Soudní proces byl však poměrně zdlouhavý, neboť
žalovaná strana podala několik odvolání proti Usnesení soudu. Konečný Rozsudek
soudu rozhodl o povinnosti žalované cestovní kanceláře zaplatit klientovi
částky 6 993 Kč (sleva z ceny zájezdu) a 140 € (poplatek za změnu
ubytování) i s úrokem z prodlení, mimo jiné cestovní kanceláři
vznikla i povinnost zaplatit náhradu nákladů řízení.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na: www.vasenaroky.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Vlašák od Volaříka šampionem Salonu vín 2025 - dalším obrovským úspěchem i spolku Dunajovské kopce
- Rizikové období je tu: u odškodnění za srážky se zvěří hraje velkou roli připojištění
- Vitamíny a minerály lze získat i z běžných bylin. Jaké další benefity člověku přináší?
- Varné typy brambor: áčka do salátů nebo na loupačku, béčka jako příloha a céčka do těst a kaší (audio)
- Vodovodní škody: zrádný (nejen) zimní nepřítel
- Podpora bydlení v Česku nerozšiřuje nabídku. Potřebujeme nastartovat obecní bydlení, říká Prokop (audio)